2015-03-29

Gångna veckan

Efter en vecka i Prag har jag tagit igen den gångna veckan via SVT play.
Veckans brott: GW talade om skakvåld mot nyfödda barn, han verkade inte speciellt påläst men menade att oskyldiga pappor kan ha eller har blivit dömda för att dödat sina nyfödda ofta prematura barn. Själv har jag hyffsad kunskap om ett sådant fall. Efter att ha läst rättegångsprotokoll och sett den roll MIO-gruppens experter har haft i rättegången, så har jag ingen större tilltro till rättsystemet med expertvittnen. Utan att förstå det 'bevismaterial' expertvittnena lägger fram godtas deras slutsatser, som inte kan ifrågasättas eftersom de är expertvittnen utsedda av domstolen.
Skavlan: Itervju med Jimmy Åkesson. Det är intressant att se att det finns ambitiösa politiska journalister som kan sitt jobb, gräva fram bakgrundsfakta och lik i garderoben. Sen kan jag tycka att det är lite taskigt att klämma till Jimmy som varit sjuk ett halvår, men han kom dit frivilligt. Det som gör mig förbannad är att den goda granskning som görs när det gäller sverigedemokraterna inte gäller andra. När det gäller miljöpartiet anlitas dumma och lata politiska journalister, som inte orkar gräva så djupt. Eller vänsterpartiet, där kan man verkligen snacka om lik i lasten. Nu när bara ett parti nagelfars av duktiga journalister liknar det mobbing. Jag tror att SD vinner röster på att bli mobbade, och det tror jag inte är syftet med den exklusiva bakgrundskontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar