2016-08-29

Statistikskeptiker

Jaha nu är man statistikskeptiker igen.I veckan som gick talade Jerzy Sarnecki om att invandringen inte påverkar brottsligheten. Anmälningar om gruppvåldtäkter och sexuella trakasserier, där offret omringas av typ 10 till 20 pojkbarn är för mig en helt ny typ av brottslighet. Ett minst lika allvarligt brott mordbrand har spridit sig som en löpeld genom Sverige, räknas inte dessa typer av brott med i Jerzys statistik? Vad jag vet är ingen eller väldigt få fällda för den här typen av ny brottslighet, men det innebär ju inte att brotten inte begåtts. Fråga flickoffren, titta på de brända flyktingförläggningarna, det är svårt att påstå att de inte finns, att inget brott begåtts.
Hur tar du fram statistiken Jerzy? Hur tolkar du sedan din statistik? Man måste nog penetrera lite mer än Jerzys fördummande grafik som visas upp. De exempel på brottslighet jag tar upp är ny brottslighet som av allt att döma är direkt kopplad till invandringen. Det finns fler exempel, judar och muslimer vittnar om religiösa hatbrott, här har jag inga belägg men det är nog inte helt otroligt att även den typen av brott är starkt förknippad med en ökad invandring.
Om Jerzy har belägg för att brottsligheten inte förändrats under tiden han fört statistik, då har jag fel. Men något sådant har inte visats upp i massmedia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar