2017-10-26

Jag också?

När mina barn var små skulle jag aldrig ha lämnat dem ensamma med en man. Det är män som begår sexuella övergrepp och ibland av bisarra slag som överstiger min fantasi. Med det i baktanke är det inte speciellt förvånade att många män som kan också lever ut sina lustar. Det förvåning som nu sprids efter #meetoo hänger ut svinen är bara låtsad, ingen är egentligen förvånad.
Det som förvånar mig är motiveringen hos offren att vara tysta, väldigt många har de senaste dagarna sagt att 'de haft sin karriär att tänka på', de har bjudit till lite för att få en skjuts i karriären. Under mina drygt 40 år i yrkeslivet har jag några få gånger stött på personer som jag misstänkt gått sängvägen i karriären. Jag har också av några få kollegor hört att de fått erbjudanden om extrajobb och annat med underförstådd sexuell motprestation. Nu är jag väldigt naiv i många avseenden, så jag tror att om jag observerat "misstänkta fall" så är det nog fler som jag missat.
Jag själv? Nej jag är inte det typen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar