2018-02-17

Daniel Suhonen

Jag såg snackpåsen Daniel Suhonen i ett debattprogram på temat "Sverige ett klasssamhälle?". Daniel fungerar bra som politiskt lackmuspapper, det är bara att inta motsatt ståndpunkt så är man rätt. I programmet vädrade Daniel av möglig unken marxistisk klassteori ifrån 1800-talet. Som kommunist har Daniel inga problem att tycka fakta efter smak,  killen målade upp en grundfalsk bild av 80-talet, som någon slags gyllene tidsålder. Jag jobbade 16 till 20 timmar om dygnet och tjänade mycket pengar på lönearbete i stort sätt allt gick till skatt. 1985 emigrerade jag först till Holland sedan till USA. Jag kom tillbaka först efter att finansministern kallat skattesystemet genomruttet och genomdrivit en grundlig reformation av skattesystemet, alla skulle få behålla minst 50% av lön, det hölls till nöds i några år, hur det ser ut idag vågar jag inte skärskåda, då blir jag säkert tvungen att emigrera igen.
Åttitalet decenniet som ledde till att Sverige fick skräpstatus som finansiell nation, det hyllar snackpåsen Suhonen som en guldålder. Som sagt intar man motsatt ståndpunkt så hamnar man rätt, i alla fall inte fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar