2020-06-19

InCharge of Vattenfall

Jag satt och slötittade på TV tillsammans med ena sonen när en reklamsnutt för Vattenfalls InCharge elbils-laddningskoncept visades. "Det var jag som hittade på namnet" sa sonen förstrött. "VA" sa jag "var det du?" Han hade jobbat som marknadsföringskonsult på Vattenfall så det lät inte helt otroligt.
"Det var ett av de första mötena jag deltog i. Man satt och funderade på olika namn, jag sa 'In charge of the future', det låter bra och ger en känsla av aktivitet, Vattenfall leder el-revolution in i framtiden. De andra tyckte det lät bra, senare kortades det ner till InCharge. Ganska bra jobbat som det första jag gjorde som nykläckt marknadsekonom". Det får man hålla med om.

Det visade sig att inspirationen kom ifrån figurspelet "Warhammer", där termen "Charge" i betydelsen anfall eller attackera förekommer flitigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar