2017-01-03

Den svenske kocken

I går zappade jag in 'Vad blir det för mat?' på TV4 med Per Morberg. Efter att han blev skitsur på äldsta sonen hade jag bestämt att jag inte gillar Pelle. Han framstår som lite uppblåst och pretentiös i ordets negativa bemärkelse. Men i matprogrammen är han rolig, jag hade i alla fall väldigt roligt igår, han har en torr lite udda humor som jag roas av.

Varför lackade Pelle ur på sonen?
Sonen var på något slags mässa där Pelle satt och signerade exemplar av en kokbok, sonen uppfattade det som att kokboken var gratis, så han bad Pelle dedicera en bok till mig, när det sedan visade sig att sonen inte hade pengar att betala det till mig dedicerade bokexemplaret blev Pelle skitsur.
Någonstans i bokhyllan står en kokbok av Pelle, som han har dedicerat till mig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar