2019-02-10

Rulltrappan Nacka Forum

I torsdags var jag på Forum nacka och letade efter Handelsbankens kontor, jag hade tappat mitt inlogg-kort, för att få ett nytt och spärra det tappade måste jag fysiskt besöka ett kontor, det känns så 1900tal, SHB är en ossifierad dinosaur, nog om detta. Efter lönlöst letande i inomhuscentret insåg jag att SHB-kontoret ligger utanför Nacka Forum, det kunde SHB personen jag pratat med upplyst om, men SHB stoltserar med att de ligger i Forum Nacka , vilket är fel. Nåväl i rulltrappan ner mot utgången set jag hur en gammal farbror går på rulltrappan uppåt med en rullator, när rullatorn höjs i rulltrappan ramlar den gamle handlöst baklänges, liggande uppochner åker han uppåt desperat famlande efter något att ta tag i. Jag inser att det här är allvarligt och springer ner i trappan och upp till gubben och försöker lyfta upp honom på fötter. Det går inget vidare den gamle är i tungviktsklass, fortfarande gör ingen annan något, så jag skriker "Stoppa trappan för helvete!", efter andra gången jag skriker åt publiken att stoppa trappan, får någon tummen ur arschlet och stoppar trappan. Jag står nu med gubben tyngd på min diskbråcksrygg och försöker förgäves få ett bättre grepp om den tjocke farbrodern, då kommer en yngre man till undsättning, och kan lägga till det lilla som behövs för att välta upp gubben på rätt köl. Väl uppe ur rulltrappan visar det sig att gubben är helskinnad, han tackar den yngre mannan för hjälpen. Sen vänder sig den yngre mannen till mig och frågar om jag är ok, jag antar att han trodde att jag fallit tillsammans med gubben, jag gick därifrån.
Senare berättade jag om rulltrappsincidenten för  mamma och varnade henne för att åka i rulltrappa med rullator. "Det skulle jag aldrig göra, det är ju farligt, jag är väl inte dum i huvudet heller" svarade hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar