2019-02-04

Väktarvåld i DN

Jag har med visst intresse tagit del av artiklar som handlar om tjänstemän som utövar våld, s.k. väktarvåld. Låt mig först konstatera att våld mot havande kvinna med litet barn aldrig är ok, hur hon än uppträder, hur korkad hon än är. Våld mot havande är aldrig ok, även om man kan tänka sig konstiga konstruktioner som aldrig förekommit.
Att däremot använda våld mot små ligister som saknar folkvett och inte bryr sig om en ordningsvakt kan vara befogat. Att de små ligisterna sedan gråter ut i DN gör det bara löjligt. Jag vet jag var själv en sådan liten skitunge, jag fick en hel del stryk av lärare trots att det var förbjudet med aga i skolan, det var smällar man fick ta för att ligga på topp så att säga. Endast en gång protesterade jag mot lärarvåldet, när jag fick trumhinnan spräckt och halva örat avslitet, blodet gick inte att dölja hemma.
De små ligisterna vet vad de gör, stryk är det enda de förstår, att DN gör sig till megafon för för dem ger dem bara högre status. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar