2020-05-28

Inte än spänn till försvaret

Sedan mer än ett år håller försvaret på med ett Sisyfosprojekt ifrån helvetet utanför mitt (och många andras) fönster utanför krigsarkivet. De bygger en extremt dyr barriär för ingången, antagligen ska det stoppa stridsvagnar. Även en lekman ser att det går att bygga en funktionell barriär enklare, billigare och snabbare än vad försvaret nu gör. Jag antar att man fläskar på för att göra slut på försvarsanslagen.
I min enfald trodde jag försvarsanslagen gick till ett bättre försvar och att ledningen tog ansvar för en stram ekonomi. Det jag ser och tyvärr också hör utanför mitt fönster vittnar om motsatsen, ett lättsinnigt slöseri med mina pengar. Inte en spänn till försvaret, eller ännu hellre sätt in en kompetent CFO ifrån näringslivet att sköta ekonomin, mitt förslag Hans Ola Meyer, ge killen ett erbjudande han inte kan säga nej till, det kommer att löna sig.Det behöver inte bara vara pengar, locka med Gripen turer, skjuta fullbumpor med Carl-Gustaf M4 etc. Vem kan säga nej till sådana förmåner?   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar