2015-08-21

Ideologi och fula gubbar

Jag har skrivit förut att jag inte gillar ideologer, de har en osund tendens att sätta ideologin framför verkligheten. När en ideolog bestämmer brukar konsekvenserna bli katastrofala eftersom ingen ideologi stämmer helt med verkligheten, det är ju själva poängen med idevärlden. Om sedan ideologen heter Georg W Bush eller Mao Zedong spelar ingen roll, att bortse ifrån verkligheten leder till ödesdigra konsekvenser.
När mina barn var små hade jag en regel - lämna dem aldrig ensamma med män, som jag inte kände mycket väl. Anledningen var att jag ville minimera risken att de utsattes för sexuella övergrepp. Det är män som är pedofiler, begreppet kvinnlig pedofil finns i psykologin, men är så sällsynt att det nästan inte finns i verkligheten. Så om jag inte tillåter att mina barn är ensamma med andra män riskminimerar jag sexuella övergrepp mot dem. Min regel ledde till att jag inte ville ha mina barn på dagis med manlig personal. Utan män på dagis är risken för sexuella övergrepp på dagis i stort obefintlig. Jag tror inte det finns ett enda känt fall av sexuellt övergrepp på barn på dagis begått av en kvinna.
I dag råder en kvasivetenskaplig ideologi om absolut jämlikhet mellan könen där synbara könsskillnader är socialt konstruerade och därför inget att bry sig om. En konsekvens av detta är att det inte går att ifrågasätta mäns rätt att jobba på dagis. Jag vill som sagt ta bort bort män från dagis, jag bryr min inte om varför pedofiler uteslutande är män, utan konstaterar att verkligheten är sådan.
Män är en sexuell risk på dagis och har därför inget där att göra. Jag anser att den risken går före mäns rättigheter. Det är en åsikt jag står för, låt de ideologer som sätter männens rättigheter före våra barns trygghet träda fram och argumentera öppet för sin sak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar