2015-12-02

Miljöpartiets

energipolitik är inte så tokig mycket är rätt. Om det inte var för den olyckliga fastlåsningen  till avskaffande av atomkraften och det vansinniga sätt miljöpartiet vill tvinga mig och alla andra att göra s.k. smarta miljöval och de hittills totala misslyckandena att styra marknaden. Om det inte vore för dessa små detaljer så är miljöpartiets energipolitik inte så tokig.

Atomkraft är ett miljövänligt och ekonomiskt sätt att tillverka elkraft och värme. den atomkraftteknik vi har i Sverige är föråldrad, vi skulle satsa på att utveckla fjärde generationens atomkraftverk, de kan på ett säkert sätt använda avfall ifrån nuvarande atomkraftverk som bränsle. Miljöpartiet lägger pålagor på atomkraftverk för att sätta marknadskrafterna ur spel.

Smarta val Miljöpartiet med en gammal kommunist i spetsen Karin Svensson Smith vill tvinga mig att göra som de vill att jag ska göra. På gammalt kommunistiskt maner är det nödvändigtvis inte val som de själva i miljöpartiet gör. Själv tror jag mer på att vara ett gott föredöme och på så sätt påverka andra.

Miljöpartiet vill använda ekonomiska styrmedel för att tvinga även marknadskrafterna att göra som miljöpartiet vill. Problemet med detta är att de saknar marknadsekonomiska kunskaper. De ledande miljöpartisterna har läst 'Hej Planekonomi' en del har förstått kursen andra inte, jag vet inte vad som är värst.

Men om man bortser ifrån dessa smådetaljer är miljöpartiets energipolitik all right.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar