2015-12-22

Till min fasa

såg jag att den gamle lurifaxen Anders Sundström är någon slags infrastrukturutredare för Stockholmsregionen och har haft i uppdrag att utreda Bromma flygplats framtid. Till min lättnad har riksdagen stoppat Anders Sundströms Brommautredning, hoppas de kan stoppa resten också.
Jag kommer ihåg ett debattprogram i SVT när Anders Sundström hade återvänt till Norrbotten efter att ha varit minister i Stockholm. Då i programmet klagade han på en energilag och kallade den för orättvis eftersom den på ett bedrägligt sätt slussade pengar ifrån Norrland till Stockholm, detta visste Anders Sundström för som han sa 'jag själv har instiftat lagen'. Jag trodde i min enfald att Anders Sundström då satt sin sista potatis, men icke den rävgubben klarar sig ur det mesta. Han har nog fått nuvarande uppdrag för sin förmåga att vrida och bända fakta och sanning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar