2016-03-15

Öppna era plånböcker

Lars Calmfors tycker att regeringen ska sluta budgettrixa och förstärka statsbudgeten via ökad skatt med 30 miljarder de närmaste åren, detta p.g.a. av den ökade immigrationen. Jag tycker att det är ett bra förslag och vill gärna framhålla mitt förslag från min bloggpost procenten spelar roll.

Där pläderar jag för en solidaritetsskatt där alla är med och visar solidaritet, skattebetalare som bidragstagare.

Från bloggposten procenten spelar roll:
Mitt förslag är att alla förvärvsarbetande får ett solidaritetskattepåslag på 250 kronor i månaden, och att alla bidrag skärs ner med motsvarande. 'Alla redan boende i Sverige får möjlighet att vara med och visa sin solidaritet', heter det nog på magdalenianska. Om inte 250 kronor räcker, höjer man solidaritetsgraden, ökad pålaga och minskat bidrag, alla ska vara med och visa solidaritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar