2016-03-25

Peter Wolodarski flyttat till Södermalm?

De blir konstigare och konstigare på DN. I veckan eller förra veckan läste jag en artikel om att Östermalmsbor håller på att bli Sverigedemokrater. Artikel börjar som en konstig hemma-hos artikel hemma hos Ulf Adelsohn och Lena Liljeroth. De ska på något sätt associeras med SD därför att de anser att inte hela sanningen om invandring kommer fram i massmedia. De ansätts med frågor i fetstil  typ 'upplever ni att att fakta förtigs'. Detta för att ge sken av att de inte riktigt förstår sin omvärld. I DN som ett exempel kan de noggranne läsaren någon enstaka gång se att journalister själva anser att DN gör just detta. "Man ska inte hymla med att invandringen kostar pengar", "det kan bli fel för att man som journalist ställer sig på underhundens sida" etc. Självaste chefredaktören har skrivit om medial balans (mitt uttryck). Nu är inte självkritik vanligt förekommande bland journalister men läser man noga så. Guilt by association. Det anses graverande att Lena läser på sajten avpixlat!!! Läser man avpixlat är man tydligen SD, själv läser jag inte avpixlat men jag är säker på att man inte blir SD för att man läser avpixlat. Men det blir än värre. Paret Lena och Ulf misstros och de framställs i en sjaskig dager, däremot låter man knäppgöken Jan Guillou orera fritt om Överklassens förfining och annat trams om att de håller sig för goda för främlingshat och SD just för att de är riktig överklass eller något liknande. Jag orkar bara läsa Jan och den undermåliga artikel extensivt, så jag har säkert missat någon detalj.

Jag kan tycka att som journalist borde man börja att skriva om Södermalm och alla knäppa politiska åsikter som frodas där, men det kanske är så att Peter Wolodarski flyttat till Södermalm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar