2016-09-04

Vad ska man skriva om nu

I den här bloggen har jag kommenterat och kritiserat ledare skribenter och politiker mest för en väldigt konstig och verklighetsfrånvänd syn på invandrings- och flyktingpolitiken.  Nu var det så att när det gäller invandrings- och flyktingpolitiken så hade SD en mer realistisk syn på verkligheten än de andra politikerna och opinionsbildare, som hade en mer idealistisk syn. Det var bara en fråga om tid innan idealisternas bild skulle kraschlanda i verkligheten, jag hade spekulerat hur idealisterna skulle kunna närma sig realisterna utan att förlora ansiktet. Jag hade tippat på ett försiktigt gradvist närmande i smyg, i stället kastade man ut SD med buller och bång och menade att SD hade haft fel för att de var först med realistiska åsikter i immigrationsfrågan, och att de själva hade rätt för att de efter moget övervägande anammat i stort sätt samma åsikter.

Hur som helst nu har i stort sett alla ungefär samma åsikter i flyktingfrågan som SD haft hela tiden och det gör det lite mindre intressant att kommentera vad som skrivs och sägs om flyktingpolitiken. Alla har mer realistiska åsikter, ja utom en del extrema vänsterskribenter och Miljöpartiet och VPK, men de är inte så många som bryr sig om dem inte jag i alla fall. Det är nog därför jag börjat skriva om biltrafiken i Stockholm, där har tyvärr Miljöpartiet stort inflytande.

post scriptum
Nej jag gillar inte SD, även en blind höna kan hitta ett korn. SD är allt sammantaget ett obehagligt parti, som jag för allt smör i Småland inte vill ha någon kontakt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar