2017-04-07

Keep calm, carry on

Ta det lugnt, fortsätt som vanligt.
Eftersom jag jag bor mitt i stan och åkte hem genom berörda stadsdelar tror jag mig veta att krisorganisationen fungerade utmärkt, i alla fall vad jag kunnat se. Vi får nog inse att tragiska händelser av det här slaget kommer att inträffa igen och vara än bättre förberedda nästa gång.Det jag tror man ska vara försiktig med är sprida information utan lita på vad polisen säger. I går kunde jag höra i radio och TV ögonvittnen berätta saker som inte var riktiga. Det spekuleras fortfarande i massmedia om saker vi ännu inte vet, vi vet inte ens om det är ett terroristdåd som skedde igår. Det hänt en gång förut att en bil plöjt rakt igenom en gågata i Stockholm, den gången var föraren styrd av röster i hans fantasi. Vad motiven var igår vet vi inte ännu. Man ska nog ta det lugnt och fortsätta som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar