2020-04-21

En mysgubbe?

Anders Tegnell utmålas närmast som en landsfader och mysgubbe numera. Det blev extra accentuerat efter de "tjugotvås gäng" attack mot Folkhälsomyndigheten och indirekt mot Anders Tegnell.
Själv kommer jag ihåg Anders Tegnells första katastrofala Covid19 framträdande, han framstod då närmast som en Sheldon Cooper karaktär på gott och ont. Men någon med hårda nypor gav antagligen Anders Tegnell en uppsträckning, och såg till att han kammade till sig, och gav honom mediaträning inför nästa framträdande som började med "Låt mig först få uttryck mitt djupa deltagande med alla som lider i denna kris". Inget fel i det, Anders Tegnell har varit mycket bra i media sedan dess, han är dessutom jävligt påläst han kan sina siffror och verkar ha lusläst alla studier som gjorts om Covid 19 viruset.

P.s. För en som till äventyr inte vet Sheldon Cooper är en något udda teoretisk fysiker, i en vansinnigt rolig sitcom "The big bang Theory", ni vet sådan där humor man skrattar högt åt, inte modern humor som man mest bara mår dåligt av.

Några har påpekat att Anders Tegnell har viss utseendemässig likhet med mig, något jag finner smickrande. Jag ska ta mig ut i det trånga kroglivet och prova lyckan, det gäller att passa på medans Anders Tegnell är populär, lite av hans glans kanske spiller över på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar