2017-06-22

Fanfanfan

I går morse var jag ute på Gärdet och sprang. För första gången på länge gick det bra. På slutet kunde jag tillochmed dra på lite. I en liten nerförsbacke fastnade högerfoten bakom en sten och jag föll rakt fram och tog emot mig med främst händerna, uppskrapade och lossnad hud, det gör ju så jävla ont. där låg jag på grusvägen och letade efter glasögonen, när jag väl hittat dem så försökte jag resa mig, det gick så där, jag var alldeles vimmelkantig och höll på att spy. jag la mig ner och stönade 'fanfanfan', då kom ett par tjejjer fram och försökte hjälpa mig. Jag försäkrade dem att jag bara behövde vila lite så skulle jag vara ok. Strax efter kom ett par killar och försökte hjälpa mig. Jag försäkrade dem att jag bara behövde vila lite så skulle jag vara ok. Jag hörde tjejjerna säga till killarna "Han mår illa", varpå killarna sprang tillbaka till mig "Slog du i huvudet?" "Nej jag behöver bara vila lite" "Vart bor du?" "På Gärdet" "Vilken väg tar du tillbaka?" "Den rakt över Gärdet" svarade jag. "Ok då springer vi den vägen tillbaka också" sa killarna. Ytterligare en kvinna sprang förbi medans jag låg och erbjöd hjälp. jag hade ett sjå att avböja hjälp. Det tog en 10 minuter innan jag kunde kliva upp igen. Men  jag var oerhört tacksam för all hjälp och vänlighet som de passerande erbjöd. Med blodet droppande gick jag sakta hem. Nu sitter jag här och skriver mödosamt med pekfingrarna. Jobbar hemma i dag igen och ska strax ner till husläkarmottagningen för att få händerna omsedda.

På Söndag ska jag till Belgien och har just upptäckt att passet precis gått ut. Jädrans sjuttsibultsingen också. nu måste jag mitt midsommarhelgen försöka anskaffa ett temporärt pass till ett hutlöst pris. Förut gick det bra med körkort att resa inom Schengenländerna, nu krävs pass 'fanfanfan'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar