2017-06-16

Jag jobbar hemma i dag

P.g.a. ett bolagsjippo har vi uppmanats att jobba hemma om möjligt. Kontoret är fullt med influgna chefer.  Klockan 08:00 hoppar jag till av en ful trudelutt, Rut vaknar till liv. Jag hade glömt bort henne, Jag är normalt inte hemma när hon kör igång. Men det är faktiskt riktigt trevligt att höra henne dammsuga, trots att hon för ganska mycket liv när hon ska trassla sig över golvlampan och Jetson-fåtöljen.
Flera kollegor har köpt eller funderar på att köpa en dammsugare-robot. Jag tror att det kan bli årets julklapp 2017.  Själv ser jag framåt mot Rut 2. 3D skanning av rummet, Rut ser bara i 2D vilket gör att hon har problem med låga hinder på golvet. Och en borste som dammar av golvlister skulle jag uppskatta. Och viktigast av allt enklare att tömma ur damm, det är krångligt att rengöra dammfiltret. En kamera som sänder i realtid så jag kan se var Rut är i telefon-appen. Rut borde också kunna rita upp en karta över lägenheten och visa var hon är och var hon dammsugit. Allt detta och mer därtill som inte jag kan komma på räknar jag med att nästa version av Rut klarar..
Tillbaka till €jobbet, jag dokumenterar hur jag använder Bloombergs web servicear för att hämta hem valutakurser och aktuella räntor. Senare idag ska jag på ett telefonmöte (jobbar hemma) förklara hur vi ska hämta kund- och produkt-information till en Jira-applikation.
Efter det blir det nog en iskall Pastis på balkongen om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar