2017-06-24

Hawaiiskjorta

Jag är glad att grannarna inte ser mig. Midsommardagen 06:10 i tvättstugan. Jag laddar två maskiner med tvätt, själv är jag iklädd storblommig Hawaiiskjorta och urtvättade lila shorts med hummerapplikationer. Men grannarna är ute på landet, är de i stan ligger de och sover, jag har aldrig träffat på någon i tvättstugan fem sex på morgonen, definitivt inte en midsommardag. Risken för upptäckt är minimal.
Dagen innan på Midsommarafton på väg till Arlanda för att införskaffa ett temporärt pass, så hörde jag delar av programmet "Stil", som råkade handla om just Hawaiiskjortor. Efter ett tag insåg jag att jag hade en Hawaiiskjorta i garderoben. I programmet förklarade de att om man verkligen ville göra bort sig så bär man en Hawaiiskjorta nerstoppad i byxorna, det gör bara Tom Sellineck, det var lite oklart varför just han fick stoppa ner Hawaiiskjortan i byxorna, men ingen annan inte ens USA's president stoppar någonsin ner en Hawaiiskjorta i byxorna.
Är det någon dag på året jag ska ha en Hawaiiskjorta så är det idag tänkte jag, så när jag kom hem satte jag på mig min storblommiga Hawaiiskjorta. Lite konstigt kändes det, det är inte riktigt min stil, jag har ingen klädstil, men om jag hade någon så skulle inte storblommiga Hawaiiskjortor ingå, det är jag ganska säker på. Hur som helst efter frukosten slänger jag på mig gårdagens kläder och ger mig ner till tvättstugan. Det är där och då jag drabbas av insikten att det är nog inte riktigt normalt att ta hand om byken arla midsommardagens morgon, iklädd storblommig Hawaiiskjorta och urtvättade lila shorts med hummerapplikationer.
Nu ska jag ner och hänga tvätten, träffar jag på någon granne kan jag alltid säga 'den är i alla fall inte instoppad i byxorna'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar