2017-09-02

Avsätt Daniel Helden

Läser nu på morgonen om Daniel Heldens nya plan i hans korståg mot bilismen. Det är en krigsförklaring mot alla oss som åker bil i Stockholm. Jag försöker normalt att hålla en civiliserad ton i mina blogginlägg, men vad gör man när det sitter en man vid makten som inte skyr några medel för att genomföra en galen ide om att förbjuda bilar i Stockholm? Hur länge ska han få förstöra Stockholm vägnät för vansinnigt mycket av våra pengar? Hur länge ska han oemotsagd få predika sitt 'reclaim the street' inspirerade budskap där ingenting kallas för vad det är. Förbättring, levande stad, folkfest, modernt rationellt. I positiva termer sprider Daniel Helden ett hånfullt budskap som i verkligheten inte betyder annat än att för en kolossal summa pengar riva upp gator och sätta upp hinder för bilar.

I sin senaste plan vill han stänga en biltunnel med motiveringen att den på planeringsstadiet hade en annan sträckning. En plan som när den nu blivit offentlig inte är tänk att genomföras i alla fall inte i sin helhet enligt Daniel Helden. Vad har utredningen som inte ska användas kostat? Det bekymrar mig, men inte Daniel Helden, han tar så mycket han kan av mina pengar för att genomföra sina stolliga idéer. Förut har jag tänkt att han blir bortröstad till nästa mandatperiod och att han är ett kors vi stockholmare får bära fram till dess, men i och med hans senaste plan hoppas jag han stoppas innan valet, Daniel Helden är bortom sans och förnuft och han bör kallas för den galenpanna han är. Avsätt galenpannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar