2018-07-18

Genuskorrekt om migrän

Läser till min häpnad att DN gör genuspolitiska utspel om den allvarliga folksjukdomen migrän. I dagens DN skriver den alltid genuskorrekte Evelyn Schreiber  'hittepå' fakta om migrän och brist på hjälp kvinnor får av den offentliga vården. I artikeln får vi läsa att kvinnor som lider inte får den hjälp som finns och därför lider i det tysta. Det är inte sant, kvinnor får lika bra råd och hjälp som migrän-män, som antagligen lider lika mycket.
Jag har fått mycket bra hjälp men det är klart jag är man. Min son har fått mycket bra hjälp av brorsan till DNs chefsredaktör (jag tror han är bror i alla fall). det var en son, men hade jag haft en migrän-dotter så är jag säker på att hon fått lika bra hjälp.
För övrigt kan alla gå till närmsta apotek och köpa potent migränmedicin, som hjälper de allra flesta.

Botox hjälper mot migrän, den kunskapen har tagits fram av kvinnor, det du Evelyn:)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar