2019-03-04

Jag mår illa

I veckan som gick var det några massmedainslag som fick mig att må illa. Först ut var ett genialiskt reportage i SVT, där en journalist intervjuade två fängslade IS-medlemmar, där de fick tala till punkt och visa vilka svinpälsar de är, jag mådde illa när jag hörde vad ISarna sa. Till och med extrema miljöpartister tog intryck. Mer sådant SVT.

Apropå MP, så var det två idolporträtt ett i Dagens industri av Daniel Hellden och ett av Maria Wetterstrand i Dagens Nyheter som fick mig att må illa. Wetterstrand som far som en skottspole mellan Stockholm och Helsingfors via flyg, det står inte i artikeln där står bara att hon reser ganska ofta och att Finlandsfärjan inte är ett bra miljöalternativ. Jag vill kräkas när när jag läser sådant. När det gäller Helden, mår jag illa bara av se honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar