2019-03-30

Vi visste men teg

Jaha nu pågår en ny rånvåg d.v.s. det sker fler rån än vanligt mot barn i Stockholm, rånarna tar barnens värdesaker och kläder och misshandlar dem för skojs skull. När mina barn var i tio till fjortonårsåldern pågick en liknande rånvåg. Rånarna uppträdde i gäng och var några år äldre barnen hade ingen chans att freda sig då och inte heller nu. Vi föräldrar visste att det var invandrarungdomar som var rånarna, men ingen sa någonting. Det var inte PK, om man skulle ha sagt något så hade man med stor säkerhet blivit uthängd som rasist, nazist eller SD. Vi teg, vissa till och med ljög för sina barn, "rånarna kan vara vilka som helst", det var de inte. Våra barn visste också, de var ju tvungna att veta för att kunna skydda sig. Min älsta berättade om "no go zones" områden etniska svenska barn skulle undvika p.g.a. överhängande rånrisk. Mina barn klarade sig, med de hade många kompisar som blivit av med telefoner och jackor, några hade också råkat ut för lättare misshandel. Jag hörde aldrig talas om att de någonsin fick tillbaka något av det stulna. Nu på morgonen läste jag en artikel av Erik Helmerson i DN, han skriver att föräldrarna till rånarna också har ett ansvar. Erik Helmerson vet han också och han tiger precis som vi gjorde. Men det har blivit bättre förr om åren skrev man inte alls om de här brotten på DN's ledarsida. Men de tiger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar