2019-03-10

Schyman och Greider

På SVT i något debattprogram såg jag Gudrun Schyman, det var som att sätta på en gammal hackig grammofonskiva. Jag har aldrig gillat Gudruns grandiosa personlighet, eller den politik hon för tillfället torgför. En pratkvarn utan dess like. Göran Greider påminner i viss mån om Gudrun, en raspig grammofonskiva, pratkvarn och besserwisser. 
När jag såg Gudrun kom jag på en ide till en ny programserie, maratondebatten, dit bjuds Göran och Gudrun in för att debattera mot varann. Göran får veta att de ska debattera kulturpolitik och Gudrun tror att de ska debattera genuspolitik.Den gamle golfkommentatorn Göran Zachrisson får betygsätta och komma med underfundiga kommentarer allteftersom. Eftersom varken Gudrun Schyman eller Göran Greider bryr sig så mycket om vad den andre säger kommer del aldrig märka att de debatterar två olika ämnen. Varje avsnitt i programserien är sex till tolv timmar långt, kombattanterna kommer att ivrigt prata i mun på varandra ända tills mikrofonerna stängs av. Kommentatorn Göran Zachrisson kan ta sov och fikapaus vid behov. Jag tror att det kan bli nästan lika roligt som den geniala programserien "Svenska Nyheter".     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar