2016-02-07

Drogdimmor på DNs ledarsida

Kan ingen på Bonnierkoncernern undersöka vad de håller på med på DNs ledarredaktion? De skriver alltmer konstifika artiklar. Jag tror att de drogar nedåttjack och hasch, idag skriver någon att nationalism inte bara är av ondo. Vem fan trodde det? förutom kommunister och då talar vi om kapitalistisk nationalism. Jo slappskallarna på ledarsidan, nu har någon anonym där vaknat lite ur drogdimman  och skrivit en artikel på temat att nationalism inte bara är av ondo. Jag tror de börjar förstå att de lever i en rökfylld PK-bubbla och att de kanske inte har riktig koll på verkligheten. Nu försöker de omorientera sig utan att tappa ansiktet, så de börjar opponera mot sig själva, men bara lite så att ingen ska märka något.
Det måste kännas för djävligt att inse att en Björn Söder förstår verkligheten och politik bättre än man själv gör. Jag skulle skämmas ögonen ur mig, även om jag var hög som en skyskrapa. Skäms gör de nog på ledarsidan, det är nog därför de konstifika artiklarna skrivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar