2016-05-06

Kändisar på hjärnan

I går mötte jag en medelålders man på Valhallavägen som såg bekant ut, men som jag inte kunde placera. En bikertyp, tjock med ett yvigt grått helskägg, jag känner inga sådana utan jag antog att det var någon mediakändis av något slag. Ute på Djurgården några timmar senare så passerade jag TV-skådisen Marie Göransson, då kom,igenkännandet, det var ju en av gubbarna i "The hairy bikers" en konstig engelsk TV serie, där två jovialiska gubbar åker runt i världen på motorcykel och bakar!

Igenkännandet av den kända skådisen Marie Göransson måste samtidigt hittat "The hairy bikers" gubben, han måste ju finnas i samma register i mitt minne som Marie Göransson. Det fick mig att tro att jag har har ett speciellt TV-kändisregister i hjärnan. Varför då? Vad ska det vara bra för? Och varför kom jag på vem det var, jag hade ju glömt mötet med honom? Jag är inte intresserad av varken honom eller hans TV-program. Det räcker ju inte med att ha ett register, någon måste ju slå i det också. Och varför kände jag inte igen den hårige motorcyklisten när jag aktivt försökte? Och vad gjorde han på Valhallavägen? Eller var det bara ett misstag ifrån min sida?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar