2017-03-13

Att beskriva framtiden

Jag hinner inte mer än skriva draksådd om 2015 års invasion av yngre män, så hör jag i P1 att arbetslösheten inte länge sjunker, och störst problem är det med yngre män framförallt de yngre män som kom 2015, de saknar nödvändig utbildning för den svenska arbetsmarknaden. Det kan inte komma som en överraskning för någon.
Politiker och etablerad s.k. seriös massmedia målade en bild där de ankommande bestod av högskoleutbildad kvalificerad arbetskraft. För mig var det en gåta varför de gjorde så, det var ju så uppenbart fel. Antagligen var det en bra strategi, ingen kräver ju ansvar i efterhand för den felaktiga beskrivningen. Hur som helst nu har vi en problematisk situation i landet som vi måste lösa, vi har många yngre män som kräver god levnadsstandard, men de är inte och kommer antagligen inte i närtid vara kvalificerade för något jobb alls i Sverige.
År 2026 kommer man kunna se hur många av de som kom till Sverige 2015 som försörjer sig på hederligt arbete efter tio år i Sverige, mindre än 40% tror jag. Än mer intressant är hur många som försörjer sig på kriminell verksamhet, mellan 10 och 15% tippar jag om man inte gör en del radikala åtgärder i lagstiftning, polisbefogenheter och liknande. Och att man verkligen verkställer alla utvisningsbeslut. Jag är nog fortfarande tillräckligt klar i skallen för att 2026 konstatera om jag hade rätt 2017. Lite orolig är jag för att situationen är än värre då än jag tror idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar