2017-12-24

Sent ska syndaren vakna

Nu kommer Magdalena Andersson ut, i en intervju i DN säger hon att vi tagit in fler invandrare än Sverige klarar av. Att finansministern ger de svar hon ger i strid mot regerings officiella linje är hur anmärkningsvärt som helst. Nu är det inte så revolutionerande åsikter som hon torgför, alla utanför en snäv "invandrarvänlig" krets har haft samma åsikter sedan länge, jag själv bland andra. Den intressanta frågan är varför ger hon en sådan intervju. Jag tror inte hon var påverkad och tillfälligt omdömeslös, utan hon gör ett medvetet utspel. Hon visste innan att MP skulle gå i taket, ändå har hon inte förvarnat regeringskollegan Fridolin Varför pekar hon ut Moderatledarna som skyldiga till en alltför generös invandringspolitik och för fram åsikter som gör att Åkesson med glädje skulle kunna erbjuda henne en finansministerpost i en SD regering.
Varför Magdalena Andersson? Ingen av de anledningar jag kan tänka mig gör mig lugn. Jag har en obehaglig klump i magen efter att ha läst intervjun.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar