2019-05-15

Backa du står på cykelbanan!

Det är kaos i trafiken runt Sickla nu på morgonen, tunneln är strömlös, jätteköer. När jag krypande passerar Sickla Bro blir det stopp, jag står på cykelbanan, så cyklisterna får åka en liten sväng runt min bil. Det går bra för de allra flesta, men icke för den upprörde trikåmannen, som stannar och skriker "BACKA DU STÅR PÅ CYKELBANAN!" Jag hissar ner sidorutan och frågar vad som är problemet. "BACKA DU STÅR PÅ CYKELBANAN!". Jag ber velourmannen att han ska se sig om, ser du inte att det är kaos här i trafiken?  "BACKA DU STÅR PÅ CYKELBANAN!" Under tiden den trögtänkte cyklisten står och skriker passerar andra cyklister som klarar av att göra den lilla sväng som behövs. Nu börjar andra bilister att tuta, cyklisten skriker en sista gång "BACKA DU STÅR PÅ CYKELBANAN!", då upptäcker han att cyklisterna som passerar bakom honom och följer dem, jag skriker "JÄVLA IDIOT" hissar upp sidorutan och fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar