2015-05-23

Jag - en kränkt man.

Med anledning av en artikel i dagens DN, som drar ett löjets skimmer öven tidningen.

Låt det vara känt, jag har alltid känt mig som om jag är rödhårig. I hela mitt liv har jag blivit kallad blond. Det är kränkande att omgivningen inte respekterar min riktiga hårfärg utan påstår att jag är ljushårig. I mitt pass står att jag är blond. Jag funderar på att gå till Europa domstolen för att få rätt till att vara den rödhåriga man jag är. Vi rulus (känsla av att vara rödhårig) kräver att bli behandlade som människor och respekterade som rödhåriga. Dessutom ska staten bekosta hårfärgningsmedel så att min fysiska apparition stämmer bättre med verkligheten. Jag vill ocksa att ett R (för Rulus) länkas till HBTQP så att det blir HBTQPR. Jag vill kunna vara en stolt rulus fullt ut. Jag kräver också att röd stryks ur Conan Doyle's novell 'De hårigas förening'. Så kan någon villus (känsla av att vara hårig), kräva att hårigas tas bort ur titeln. Man behöver inte alltid peka ut människor det är kränkande.
Jag har blivit kallad rättshaverist, men det är jag inte. Jag kräver bara rättvisa på mina villkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar