2015-10-04

Cana you helpa me, how to get to Arlanda?

Till Arlanda, vi är på Gärdet, Jonas Sjöstedts proletärförort, och bilisten som stannat till bredvid mig ska till Arlanda. Jag saknar lokalsinne totalt och har svurit på att inte ge väganvisningar efter att jag lurade en amerikansk turistfamilj bort mot norra Djurgården när de ville till Skansen. Hur som helst Antonio italienaren i bilen pratar på, han gillar mig han gillar alla här och han gillar Sverige. Till slut har jag gett en omständlig vägbeskrivning som jag aldrig kunnat följa själv. Antonio har dock inga problem att förstå mig han tackar mig hjärtligt. Sen säger han 'I ama manager for a clothing company and...'. Då först förstår jag, han är en skojare, vägtricket är bara till för att fånga in mig och inge förtroende. Nu ska han lura på mig 'märkeskläder' till överpris. Tyvärr avbryter jag Antonio mitt i meningen med ett artigt finger och säger 'Fucka off' och går iväg. Jag skulle naturligtvis ha stannat kvar och se hur långt jag kunnat pressa priset innan fingret och fuck off. Men nu blev det inte så, jag glömde dessutom att notera regnumret  på bilen. Det var klantigt jag skulle naturligtvis ringt polisen och anmält den jäveln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar