2015-10-17

Ge Valter Mutt en inkamössa

Jag börjar ändra åsikt om SVT programmet debatt, det är ju skrattfest titt som tätt. Nu sänds det så sent så jag sover för det mesta när debatt sänds, men i veckan såg jag en riktig lallare, Valter Mutt riksdagsman för Miljöpartiet, han är ju heltossig, han befäste de värsta fördomarna om Miljöpartiet. Det är synd om Peter Eriksson, som jobbat på att få bort tokstollarna ur partiet, det kan inte vara kul för honom att se Valter, det är bara inkamössan som saknas. Valter en riksdagsman för ett regeringsparti, som är för korkad för att lära av historien, som antagligen inte inte fattar ett dyft av robotisering och digitalisering, det lilla han kan om ekonomi är lite ur grundkurs ett ur 'hej planekonomi'. Han verkar tro att värde skapas av vi inte behöver göra ett sjukhusbesök, han vill att alla boende i Sverige ska få ett bidrag ifrån staten som motsvarar existensminimum, han har inte förstått att varje produktionsökning skapar än mer behov av varor och tjänster. All den ickekunskap han visade prov på hade han läst ur någon amerikansk ekonomisk tidskrift, men jag tror Valter läst fel för han är inte klok.
Jag tycker Valter ska agera draglok åt miljöpartiet i nästa valrörelse, tillsammans med de som vill ge sexualutbildning och kondomer åt kvinnliga EUmigranter, plus ett bidrag för inkomstbortfall under utbildningstiden. Under valrörelsen ska Valter och de andra förstås vara iförda inkamössor och näbbkängor, det kommer att generera stor media exponering. De'ru Peter Eriksson!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar