2018-08-16

Inte min röst

Jag hörde Jimmy Åkesson på radion i morse, det han säger är för det mesta förnuftigt, jag håller med om mycket. Nato och EU är två punkter som jag tycker tvärtom och när det gäller nationalitet och och arv framstår han som en underlig kuf, det sistnämnda är faktiskt väldigt osvenskt. Vi gillar inte för mycket religiositet oavsett om det är kristendom eller någon konstig etnisk lära. Jimmy Åkesson är inte rasbiolog eller rasist bara en etnisk knäppgök. Han har blivit skälld för att vara klimatförnekare, det stämmer inte han bara inte tror att Sverige kan rädda världen, vilket är helt riktigt. Det är som Jimmy Åkesson säger populism att använda den varma sommaren för att få röster i valet. Han är luddig när det gäller jämställdhet, men annars talar han befriande opolitiskt, han låter mer som en påläst person med egna åsikter än en toppolitiker. Jag tror att Jimmy Åkesson är sveriges just nu skickligaste partiledare. Det betyder inte att jag tänker rösta på SD, jag ser med bävan fram emot valresultatet, det finns en liten chans att SD blir största parti. Sverige är värd bättre.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar