2018-08-29

Valfäsk

Vår statsminister ljög oss alla rakt i ögonen igår. "Det är inget valtaktiskt utspel" med anledning av det nya utspelet att de som har barn under sjutton år ska få en extra veckas ledighet per år. Ingen tror att socialdemokraterna under slutspurten i årets valkampanj prioriterar arbetet med att ta fram en reform för att göra livet tryggare för barnfamiljer. Ingen utom du själv Stefan Löven tror dig.

Jag är besviken jag trodde faktiskt att Stefan Löven var så hederlig man kan vara som toppolitiker. Jag trodde han och resten av regering var dumma i huvudet när de med Stefan Löven i spetsen menade att de inte förstod att det skulle komma hundratusentals flyktingar 2015, jag borde ha vetat bättre, Stefan Löven är inte dum i huvudet,och han är bra på att ljuga det syns inte på honom när han ljuger.

Ja jag vet hundratusentals är överdrivet. 2014 trodde vi att c:a 100000 skulle komma, officiellt kom drygt 160000, hur många som verkligen kom vet ingen. Antagligen runt 200000. Alla visste att många skulle söka sig till Sverige, även Stefan Löven och regeringen visste, men de väljer att ljuga.  Det är dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar