2016-06-18

Hanne Kjöller

borde vara målsman för regeringen. Alla ministerförslag skulle vara påskrivna av målsman innan de dras för statsministern. Hanne är fantastisk på att hitta myndighets och politikerflum, dåliga förslag etc. Nu senast nagelfars ett förslag till utökat arbetsgivaransvar vid sjukskrivning signerat Annika Strandhäll. Förslaget är riktigt dumt, Hanne skulle aldrig skriva under förslaget. Nu kan man frestas att tro att Annika Strandhäll är dum i huvudet som tagit fram ett så urbota dumt förslag, men så enkelt är det nog inte. Annika Strandhäll har i TV med bravur visat att hon har MVG i ämnet praktisk tillämpning av genusteoretiska härskarstrategier. I en minidebatt krossade hon en moderat debattant genom att bara vara genuint otrevlig, ja riktigt svinaktig faktiskt.

Det är plågsamt att läsa Hanne Kjöller, hon skärskådar dumhet efter dumhet, men jag tror inte det leder någonstans, de avslöjade bara ångar vidare, jag tror inte Hanne Kjöller har tillrägglig "impact". Som regeringens målsman skulle hon få den "impact" hon så väl förtjänar.

Ingen är perfekt alla gör vi fel, så även Hanne Kjöller sällan visserligen men det händer att hon får fakta om bakfoten. Vid sådana tillfällen erkänner hon tyvärr sällan felet, utan ger kommentarer på temat "jag har rätt även när jag har fel". Det har jag fördragsamhet med då det inte händer så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar