2016-10-09

Allmänna bad

I veckan besökte en vän ett av Stockholm allmänna badhus för att simma. Tyvärr var badhuset ockuperat av afghanska "barn", som tagit över badhuset totalt. De visade ingen respekt för andra. Två småflickor som satt i en liten pool blev överfallna och sprang därifrån. En äldre man blev bortknuffad ifrån bänken han satt på i bastun. "Knuffa bort gubben" ropade de afghanska barnen till varandra, ja min sagesperson förstår pashto, som de afghanska barnen pratade sinsemellan "en total avsaknad av respekt för andra, det var för djävligt de var för många för att jag skulle kunna göra något".      

Det skulle vara intressant att veta hur de afghanska barnen bor i Sverige. Bor de i fosterhem och uppfostras de som man förväntar sig att barn i den uppgivna åldern uppfostras? Hur mycket kostar de afghanska barnen samhället och hur mycket får en värdfamilj per barn. 
Det min vän berättade, som jag inte har jag anledning att ifrågasätta, gjorde mig förbannad. Var det en engångshändelse? Varför gjorde inte personalen något? Min vän nämnde siffran upp mot femtio afghanska barn, är de så många är det naturligtvis svårt att göra något eftersom de kommer mycket tidigt i pubertet så är de fysiskt mer att likna vid yngre män än barn. Men man kanske skulle stänga badet eller varna andra besökare i entrén.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar