2016-10-30

Dåligt Dagens Nyheter

Jag läser emellanåt DN via min dator. Som prenumerant ska jag ha rätt att läsa web-tidningen, men jag har aldrig brytt mig om att skapa ett konto och logga in till DN, utan jag har klarat mig på att jag läser få artiklar, det finns en begränsning på hur många artiklar man får läsa utan att vara prenumerant och ett konto. Men igår bestämde jag mig för att skaffa ett DN konto för att kunna läsa hur många artiklar jag vill i webbDN. Döm om min förvåning när jag läser detta efter inloggning:

Du behöver uppgradera ditt konto
Du har ett gratiskonto. För att läsa fler artiklar behöver du en digital prenumeration. 

 Det var inget man skyltade med innan jag skapade kontot. Det här är vad jag kallar vilseledande marknadsföring. Det hade jag inte väntat mig av DN.

p.s.
Det finns enkla trick för att gå runt DNs läslimitering, jag funderar på att utnyttja dem, inte för att jag behöver utan för att jag kan. Samt att publicera hur man gör. Jag tycker det är fult och bedrägligt uppträdande av DN  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar