2017-07-24

Fantastisk sommar

I en påse skit har jag skrivit hur sommaren började, det var ju inte så bra. När jag skulle skriva den här posten om hur sommaren har fortsatt, hade jag anledning att kolla med Google translate hur  aestas horribilis stavas, och ser till min förvåning att Google översätter frasen till fantastisk sommar på svenska. Horribilis översätts till häftig.
På vägen hem från Belgien så lyckas jag med att skaffa mig ett ryggskott, det liksom knäppte till lite i ryggen när jag letade efter min gate på flygplatsen,  jag tänkte inte mer på det utan hade en trevlig resa hem till Sverige. Dagen efter kom jag knappt ur sängen, ett lindrigt ryggskott visserligen, men ett ryggskott är ett ryggskott så veckan som kom var hemsk, men efter en vecka var jag frisk hoppar ur sängen, går fram till dörren och ska böja mig ner efter DN. Då jävlar nyper det till ordentligt och sedan dess kan jag varken gå, stå eller ligga utan att det gör ont.. Jag fick frågan 'men vad gör du då?'. En jävligt dum fråga om du frågar mig. Med ett rejält ryggskott som strålar ut i ischiasnerven lider man.
Jag har tur, jag har semester så jag missar inget på jobbet, inte nog med att sommaren är fantastisk det är semestern också. Häftigt alltså☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar