2017-07-02

Överfallen

attackerad uppifrån och bakifrån av en stor jävla fiskmås. Riktigt obehagligt. Jag går och äter på en hamburgare, när måsen drar ner i huvudet bakifrån och slår hamburgaren ur händerna på mig. Måsen slår sig ner två meter ifrån mig, och väntar på att jag ska gå därifrån, så han kan kalasa på burgaren. Överfallet tog bara en bråkdel av en sekund, det var över innan jag fattat vad som hänt, först trodde jag det var en trädgren som slog ner i huvudet.  Det var inte första gången måsen attackerade på det viset, det var en precisionsattack, fört slå hamburgaren ur händerna på mig och sedan vänta på att jag skulle avlägsna mig. Men jag plockade upp burgaren och slängde den, så måsen fick inget. Det gav mig en liten känsla av revansch i alla fall. Inte så lite fräck den där måsen. Jag har lärt mig två saker en mås är häpnadsväckande både tung och snabb när den anfaller uppifrån. Du har ingen chans att avvärja den inledande attacken, det går för fort, attacken är över innan du reagerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar