2017-07-17

I TV reklamens värld

Oral-Bs reklam för tandkräm är väl ungefär så falsk reklam kan bli, där talas om Sveriges tandhygienister. Är tämligen säker på att att den s.k. tandhygienisten i reklamen inte kan ett ord svenska, Hela reklaminslaget skriker Tyskland. Jag blir djupt bedrövad om någon svensk köper deras tandkräm p.g.a. detta dassiga alster. Den här reklamen får mig att köpa Pepsodent tandkräm. För övrigt var Oral-Bs förra reklam för tandborste bättre än den nya.

Venus har ett reklaminslag jag kan se hur många gånger som helst. Vad de försöker sälja på mig? Ingen aning😉

Nu gör även Sarah Sjöström reklam för en spelsajt, fy fan. Med glädje saknar jag fortfarande Zlatan som någon slags "ambassadör" för spelsajter. Jag hoppas det beror på en inneboende moralisk kompass. Hittills har jag bara sett honom i justa reklaminslag.

En reklamsnutt som är bra Pampers senaste TV reklam, är närmast genialisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar