2019-01-21

Feministisk snöröjning

Jag gick ut tidigt i morse för att se på blodfullmånen, tyvärr var det inte mycket att titta på,
jag såg lite av en blek fullmåne bakom hustak. Vad jag däremot såg var isen på
Värtavägens gångbana, det var skithalt, så jag gick på den närmast renborstade cykelbanan,
det är väl den s.k. feministiska snöröjningen som prioriterar cykelbana för de mycket få
cyklister mest s.k. lycra-cyklister, män i yngre medelåldern som syns nu i vintertider.
Värtavägen januari 2019, bredvid den renborstade cykelbanan ligger den isiga gångbanan.
Oavsett årstid ska lycra-cyklisterna prioriteras det är väl som kallas feministisk snöröjning. Äldre gående är det inte så noga med, de kan hålla sig inne på vintern.

Uppdatering.
Igår hörde jag en kommunikatör på Daniel Helldens fögderi säga att gångvägen på den för herrejösses många miljoner nyrenoverade Värtavägen är i för dåligt skick för att kunna borstas ren på samma sätt som cykelbanan. Det är en ren och skär lögn, gångbanan håller samma standard som cykelbanan.

Uppdatering 2.
I morse lärde jag mig att feministisk snöröjning är är omdöpt till jämställd snöröjning, eftersom feministisk snöröjning blev ett fiasko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar