2019-01-27

Helmerson missar poängen

I dag ondgör sig Helmerson i DN över alla vi som kommenterat Amanda Linds klädkod. Helmerson missar poängen i åtminstånde min kritik. Det är skillnad på privat och officiellt uppträdande. Hur en minister ser ut privat angår bara ministern, men inte officiellt. Jag tror även Helmerson skulle reagera om Stefan Löven är utklädd till Ronald MacDonald på ett EUmöte. Problem med Amanda Linds frisyr är att hon har den i alla sammanhang, att det står klart för alla att Amanda är/har varit cannabis-brukare och att man gör sig lustig över det,  att hon inte visar respekt för alla i Sverige, inte får respekt av hennes internationella kulturkollegor etc.
Min aversion började med att jag trodde Amanda Linds frisyr var en ovanligt ful rastamössa och att Peter Eriksson när han var språkrör ville förbjuda uppseendeväckande klädsel på MP:s landsmöten för att inte i onödan stöta bort potentiella väljare. Jag fann visst nöje i detta som hände på det landsmöte Amanda Lind blev partisekreterare.
En professionell klädkod om än inofficiell är till för att underlätta kontakter och både visa och få respekt av andra. Detta verkar varken Helmerson eller Amanda Lind ha förstått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar