2019-01-17

Ministerkandidater

DN listade ministerkandidater i morse, till min glädje såg jag att de hade med Niklas Nordström min favorit som näringslivsminister. Jag kunde också konstatera att Ibrahim Baylan är uppskattad av alla, jag tycker han verkar ha otur när han tänker, men det kanske inte alltid är så farligt för en minister social kompetens är minst lika viktigt. Men sen såg jag till min oförställda fasa att DN listar Daniel Hellden som ministerkandidat, mannen som trafikborgarråd i Stockholm bl.a. försökte skapa en egen poliskår! Vad ska han hitta på som minister? Jag tar hellre Jonas Sjöstedt eller Björn Söder eller vilken som helst av deras partikollegor som minister än Daniel Hellden, han är ju en verklig demokratifara. Efter hans framfart i Stockholm borde han gjort sig omöjlig som ministerkandidat, men vi lever i oroliga tider vad som helst verkar kunna inträffa. Jag bävar inför regeringsbildningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar