2019-01-23

Respektfull representant

Som minister leder man inte bara Sverige, man är också en representant för Sverige och hela befolkningen. Eller så trodde jag det var. Vår nuvarande regering har en annan mening. Regeringen har alienerat 20 procent genom att inte skilja på SD partiet och dess väljare, detsamma kanske också gäller V och dess 8 procent. Jag gillar inget av partierna men jag tycker att regeringen borde representera även deras medlemmar om inte partierna.
Som minister tycker jag man borde visa respekt för ämbetet, Sverige och hela dess befolkning genom att uppträda på ett sätt som alla kan respektera. Det innefattar något slags minimal klädstandard och utseende. Historiskt har svenska ministrar haft en avspänd inställning till utseende, vilket jag som inte bryr mig mycket om kläder tycker är befriande. Men det finns gränser även för mig, jag kommer att skämmas när Amanda Lind visas upp på den internationella scenen. Det är en avgrundsdjup skillnad mellan Amanda Lind och exempelvis Peter Eriksson, den sistnämnde har jag inga problem med som min representant utomlands, trots en mycket skön klädstil. Peter Eriksson vill för övrigt införa en klädkod i MP som förbjuder excesser a la Amanda Lind. Jag undrar också om inte den större delen av befolkningen kommer liksom jag att känna sig obekväm om de träffar Amanda Lind. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar