2018-09-25

Dåligt val

Valet gick inte direkt som jag ville. Här i Stockholm ser det ut som Daniel Helden kommer att kunna fortsätta förstöra vägnätet för herrejösses mycket pengar, och riksdagen liknar mer och mer en historisk polsk riksdag.
Alla vill samarbeta med någon, men inte med någon som vill samarbeta med dem, iallafall inte på de villkor som erbjuds. Alla säger att det viktigaste är att SD inte får inflytande, men det gäller bara om de själva inte får bestämma hur samarbetet ska gå till. Får man själv bestämma så verkar det som att SDs  "icke inflytande" är av mindre intresse. Det behövs en Tage Danielsson, i salig åminnelse, för att rätt beskriva Sveriges nuvarande Riksdag. Om det inte var så sorgligt, skulle jag skratta. Jag ser inget gott slut på eländet.
Jag börjar se fyra år till med samma regering, med (motvilligt) alliansstöd som det bästa alternativet. Nä, valet gick inte som jag ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar