2018-09-04

Smutsiga fula gubbar

"Bunta ihop det vänsterliberala packet och skicka dem åt helvete", nä så brutalt har inte Jimmy Åkesson uttryck sig, men han har bytt still och språkbruk.de senaste dagarna. En överlägsen nedlåtande still mot riksdagens meningsmotståndare. Illa påläst i de senaste intervjuerna och ett katastrofalt magplask i debatten mot Carl Bildt som jag skrev om igår. Är pressen för hård för Jimmy Åkesson? Inte utan att man börjar fundera på om Jimmy Åkesson är mentalt stabil. Just nu känns det inte tryggt att veta att Jimmy Åkesson kan få upp mot 25% av mandaten, det är ju han som varit den humanistiska garanten i partiet, gänget bakom honom känns ju inte mysgoa precis, ja med undantag av Jomsfrid han ser ju trevlig ut.

"Eftersom vi tycker att SD liknar Moderaterna, så ska SD stå till svars för det vi inte gillar i Moderaternas politik och vice versa, de ska buntas ihop". Stefans Löven nygamla socialdemokratisk retoriska trick andas desperation, partiet blöder, yngre traditionellt socialdemokratiska väljare går till SD.
Enkla slagord och billiga retoriska trick, jag kommer att tänka på en valrörelse där Ingvar Carlsson och Pierre Schori använde samma trick och enkla slagord, tyvärr kommer jag inte ihåg valutgången.

En partiledare som ser ut att vara "ur form", eller en desperat aggressiv dito som inte drar sig smutsiga trix. Det ena partiet har aldrig varit varit aktuellt för min röst, det andra spelar bort min röst.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar