2018-09-02

Kändisspotting

Jag såg Jimmy Åkesson i veckan, en kollega kommenterade "vad liten han är jag trodde hans skulle vara större". Det beror nog på att de andra manliga partiledarna utom Jonas Sjöstedt är ännu kortare.
Veckan har väl inte varit direkt lysande för Jimmy. Han kan inte välja Putin eller Marcon som kompis. Jag håller med om att frågan känns lite löjlig och gammalmodig typ vem är bäst, Elvis eller Tommy? Beatles eller Stones? Men att inte vilja välja Marcon framför Putin, det säger ju något. Däremot tycker jag inte att det är fel att kalla P3 en skitkanal som bjuder på vänsterliberal slams och trams, det är ju vad P3 är. Ska public service hålla på med sånt? Jag vet inte det. Men jag vet att politiker ska inte ha något direkt inflytande på public service. Den nyhetsförmedling SVT bjuder på är skitbra oavsett skitkanal eller inte. P1 är i stort sett mycket bra.

Vänsterliberal är en ny term jag inte är riktigt bekant med, "flummig vänster" är en beskrivning jag känner mig mer hemma med. Jag ser en avgrundsdjup skiljelinje mellan vänster och liberal. Att en partiledare i riksdagen som kan bli vågmästare buntar ihop de bägge är oroväckande. Hur ska han göra ett vettigt jobb om han inte förstår de skillnader som finns mellan vänstern och de liberala.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar